CSN har kommit

idag tog vi det stora klivet och lämnade universitetsområdet för att åka in till stan, vilket händer ca 5 gånger per år.

men nu är vi tillbaka på trygga marker där studenterna dominerar. nu blir det något glas vin på STUK och lyssna på trubadurerna.

kängor, kjol, tröja, keps, skjorta och lite mer saker.

investerat i en underbar YSL concealer

onsdag 29/2

idag hade vi i ekonomsektionens styrelse lunchmöte med tim foster som är från institutionen och som gett oss mycket pengar för våra evenemang. efter en god bit lamm fortsatte vi mötet i konferenssal och diskuterade. och man kan ju bara säga att tim är bäst. längtar verkligen tills man får börja läsa hans kurser.

BAAM

sittningen närmar sig med stormsteg, och det kommer bli ballt.

tisdag 28/2

idag har vi pluggat juridik i 10 timmar, nu är jag trött. dock piffade vi upp de sista timmarna med strips och öl/cider.

dessutom gått igenom tentan i marknadsanalys vilken jag var 2,5 poäng från att klara.. och här ska överklagas. bland annat över att två av mina svar fattas.

måndag 27/2

efter flera nätter på luftmadrass där man lagt sig sent och gått upp i ottan blev vi ganska less då flyget blev försenat i söndags. till slut kom vi hem till våra egna sängar för att ta igen lite sömn.

efter alla timmars sömn var kroppen dock inte i form igen denna måndag. vi testade träna men vilket vi snabbt gav upp med. istället blev det uppackning, tvättning och kvällsumgänge.

KONTAKTMANNAKONFERENSEN

VILKEN HELG!
fulsittning, finsittning, uppdrag (som vi vann), lekar, föreläsningar och ett antal nätter sovandes på uppblåsbara madrasser i klassrum.

ca 150 ekonomstudenter från hela sverige. helt fantastiska människor som man träffat och ett superjobb av söfre som fixade det hela!

kan inte ens försöka skriva allt som hänt då det är alldeles för mycket att beskriva med ord.

BOOM

ekonomsektionen på fredagens fulsittning

vårt lag "ekonomjävlar" på fredagens fulsittning

lördagens finsittning

finsittning

mot stockholm!

nu är väskan färdigpackad! mot flygplatsen för en helg i stockholm med ekonomsektionen på kontaktmannakonferensen. det här kommer att bli bra. tillbaka söndag.

onsdag 22/2

började dagen med ett möte med Ek6 och Idesix om superhjältesittningen. på kvällen blev det ekonomsektionens vinterstämma och sen sexmästerifest. alla sexmästerin på universitetet tillsammans i lilla bunkern för massa lekar och fest, och till sist STUK.

tisdag 21/2

8.30 idag var duktiga tjejerna i skolan för att plugga - hur det gick är en annan sak. seminarie i statistik och till sist en kopp te på unik med gott sällskap.

jag har inget varmvatten. nä, nu blir det kvällsumgänge istället.

resdag

måndag och resa mot luleå igen. tågförsening vilket betydde taxi från gävle till arlanda men missade ändå flyget. dock fick SJ stå för ombokning och under väntetiden bjöd de även på sushi. det gick helt enkelt ingen nöd på mig.

söndag 19/2

en lugn lördag och söndag här hemma i hudiksvall, vilket verkligen behövdes känner jag. efter alla dessa helger ville min kropp vila lite. men imorgon upphör lugnet och jag beger mig igen upp mot norr för ett fullt schema.

fredag 17/2

en dag jag egentligen inte vill minnas.
denna fredag var begravningen för farmor
med ett tungt farväl återförenades du med farfar.

på onsdag blev det inte många knop gjorda. jag låg där med min feber och sov fram tills 9 på kvällen och ville mest dö. på torsdag morgon hade tack gode gud febern lagt sig, annars hade resan mot hudik blivit tung.

alla hjärtans dag

vaknade upp med en öm hals och 39 graders feber såhär perfekt till alla hjärtans dag. med hjälp av alvedon lyckades jag ta mig in till skolan för ett möte på förmiddagen och den låg jag däckad i sängen resten av dagen.

vaknade upp till kvällen och kände mig rätt hyfsad så fullföljde mina kvällsplaner men tji fick jag, för det gjorde bara febern ännu värre. men det fick det väl vara värt.

slam the door

underbart.
lyssna och njut när musik är som bäst.

måndag 13/2

måndag med allt för lite sömn och humöret blev inte bättre på excel bara krånglade vid grupparbetet. nu installerar jag sims 3 och ska försöka bli på lite bättre humör.

ANIMAUX

tog de sista krafterna jag hade kvar i kroppen på lördagen och peppade till för animaux (studenter som ordnar fest på hemligt ställe). toppenkväll och jättebra fixat av alla, grym musik och toppenfolk.

vår bästa daniel som dj.

ekonomsektionen i kiruna

kirunaresan var otroligt lyckad.
efter en bussresa från helvetet kom vi fram på torsdagkväll. hade LKABs annex alldeles för oss själva och med egna rum i korridorerna och sällskapsrum med bastu och pingis i källaren.

på fredag morgon begav vi oss mot hotellet för en jättegod frukost och sen hoppade vi alla 14 in i en minibuss med stövlar, rock och hjälm på och åkte ner flera meter under jorden ned i LKAB-gruvan (1045 meter tror jag närmare bestämt). rundvisning och lunch under jorden och klar vid 14 ungefär.

spenderade eftermiddagen på stan och en vända på systembolaget för att sen dricka lite vin i vårt sällskapsrum med massa lekar och till sist ut på finmiddag och fest på stan.

tågresa hem på lördag och ganska slut efter ett par toppendagar men bästa ekonomsektionen.

torsdagkväll med vin och mys

jag och lilla daniel på väg ner i gruvan

dressed for sucess

party

och så på väg hem

mot kiruna!

nu beger jag och resten av ekonomsektionens styrelse iväg oss mot kiruna och LKAB! överlämningsresa mellan den gamla och nya styrelsen och bo på LKABs hotell. tillbaka på lördag och då blir det animaux!

onsdag 9/2

en onsdag som fick innebära slit med quizen i statistik, massa te på STUK och ett långt möte med Ek6. planering inför pre BEAT den tredje och lagt upp evenemang på facebook. kvällsumgänge och outhärdlig kyla utomhus.

vårsittning

glömt att nämna superhjältesittningen som vi nu håller på att planera. vi i Ek6 ska tillsammans ha sittning med Idesix (industriell ekonomis sexmästeri) med temat superhjältar den 31 mars. lade upp evenemang på facebook och redan många anmälda, denna sittning kommer nog bli super.

måndagtisdag

vid 8 på måndag morgon befann sig en trött stina på porsögården för besiktning av lägenheten som gudskelov gick igenom. efter det var sängen ganska lockande igen, så det fick bli mer sömn och sen umgänge mot kvällen.

icke effektiv tisdag. satt mest och drack te och flanerade runt på universitetet.

super bowl söndag

började dagen med en lite sen brunch på uni:k som just nu ligger väldigt bra till; nämligen i samma hus som mitt. french toast med banan, bacon och lönnsirap. mmmm.

vid 22 bänkade jag mig i soffan hos carro och anton där det laddades för super bowl. ca 12 personer som trängdes till tidigt på morgonen och vid 3 gav jag upp.. besiktning klockan 8 morgonen därpå.

lördag 4/2

gjorde mig en god lördagsmiddag för en gångs skull, har bivit mycket matlådor de senaste lördagarna.. hasselbackspotatis, svampsås och baconinlindad kycklingfilé med bladspenat, mums.

mot jakob sen och förfest med massa folk och sen ut. blir ni chockade då jag säger att vi drog till STUK? galen kväll och superskoj i efterfestlokalerna. fick dessutom med oss en julgran hem som jag fick idén att vi skulle ta, briljant.

fredag 3/2

jobbade och slet som galningar hela dagen med mackan. flyttstädade och återställde allt i gamla lägenheten (porsögården). fick sedan besök av caroline, som varje fredagskväll, och vi körde första förfesten i nya lägenheten följt av ett standardbesök på STUK.

dessa dagar har bjudit på sjuk kyla, -32 grader.

utsikten från lägenheten, bättre än skogen på PG.

torsdag 2/2

FLYTTDAG! med hjälp av väldigt snälla kompisar (caroline, anton, niclas) som mutades med mat lyckades vi få över alla möbler och lådor ganska snabbt. på eftermiddagen tog jag och caroline resten av sakerna själva och vid 5-6 var allt överflyttat. belönde oss med lite vin och öl och jobbade sen på hela kvällen med att packa upp alla lådor.

första övernattningen på kårhusgränd, hejdå porsögården.

och här bor jag nu, 25 kvm på näst högsta våningen.

onsdag 1/2

vid 12 fick jag äntligen hämta ut nycklarna till nya lägenheten. drog med mig mackan dit  efteråt och bar ut lite möbler från den till förrådet. eftermiddagen/kvällen tillbringades i ekonomsektionens ära; först styrelsemöte 16.30-17.30 och sen KF mellan 18.00-22.00.